Sneaker o.0

Monday, December 29, 2014

WAHAI JIWA YANG TENANG !

Dengan Nama Allah yang Berkuasa atas Segalanya


Wahai jiwa yang tenang ! Kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang redha dan diredhaiNya . Maka masuklah ke dalam golongan hamba hambaKu . Dan masuklah ke dalam syurgaKu . (Al Quran 90:27-30)

Alangkah indah kalam Allah . Sungguh . Lebih indah lagi jika ayat-ayat itu ditujukan kepada kita . Sambil tersenyum , kaki melangkah masuk ke dalam syurgaNya . Senyuman yang terkoyak pasti menggambarkan hati yang turut kembang menerima aluan dari Ilahi . Sungguh indah saat itu sahabat !

Dalam menjadikan kita ini hati yang tenang dan redha serta diredhai oleh Dia pastilah bukan kerja yang mudah . Hatta hendak menahan amarah cuma untuk seketika juga memerlukan kesabaran yang kukuh .

Rome was not built in a day . 

Jadi, mulalah bertatih walaupun langkahanmu itu kecil . Langkahan pertama itu juga yang paling penting . Sebagaimana saya juga mahu mula melangkah ke dalam dunia yang jelas masih baru untuk saya . Juga demi melihat waqi'(realiti) ini menjadi waqi’ yang lebih indah untuk Islam .

Moga tulisan tulisan  ini diterima sebagai ibadah walaupun hanya secoret kata kata puisi . Saya amat menghargai komen dan kritikan membina dari para musafir yang lain . Kerana permusafiran ini tidaklah lama tapi hanya sebentar . Akhirnya kita akan bertemu juga pada perhentian permusafiran ini .

Mencari Mardhotillah . Jom !

No comments:

Post a Comment

Arigatou ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...